Alla inlägg under december 2008

Av ulrika johansson - 23 december 2008 06:54

Det är sååååå härligt vad det egentligen går att få barnen att göra så här före jul.......vet faktiskt inte varför jag oroat mig för att hinna med allt innan jul...!

Igår kom jag hem kl 19 efter att haf haft en heeeelt fullbokad dag på jobbet, klappar i händerna och säger : " vet ni barn vad det är för dag idag?"

"- näääää???" , säger dom såklart.....dan före dan , före...."

"- det är stora STÄDARDAGEN"!!

;))

oj , vilken fart det blev ! seb dammsög , Sara putsade fönster.....(inomhus , eftersom vi faktiskt bor i nedre norrland , så är det 0,1 minus!)

jag rensade köket , mannen gjorde rent akvariet! Jösses så fint allt blev........Sara ställde en låååång rad med skor i hallen , bara för att " det är så svårt att hitta sina skor annars".

Jag tror hon helt enkelt ville att alla skulle se hennes nya stövlar för 1200 kr , vi var och shoppade i sthlm , för ett tag sen!

( ja , ja , dom var på rea!)

Så nu kan julen komma och slå oss i skallen om den vill!

GOD JUL ......vi ses efter helgen....om det inte händer nåt skoj.....

( förmodligen måste jag starta en blogg till med sonen som är väldigt avis på sin syster för denna , o han blir nog själv lite mer aktiv då!)

Av ulrika johansson - 21 december 2008 17:49

Hmmm.....så var vi igen vid den 21:a......Min älskade mors dödsdag....

Idag är det 13 år sedan.

Det  är fortfarande sorgligt att ingen av mina barn fick träffa sin mormor.

Vila i frid mor......Puss

Av ulrika johansson - 20 december 2008 14:42

Jaha.....nu sitter man här , som en arbetande mamma , har man jobbat kvällar denna vecka....jobbat idag oxå...... , jobbar måndag och tisdag!!

PÅ tisdag kväll kommer barnenes gudfar och vår bästa vän , för att fira jul med oss....trevligt , då sover han kvar och vi ska sedan på julafton till barnens Farfar och äta julfrukost.

......hm......julefrid vart är du?.......sen:

Julafton kl 13,00 kommer svärmor.... då ska allt vara klart......

( hon är en sådan svärmor som kollat om fläkten är avtorkad , om det är damm på ramar och lister....bla , bla)

ok......jag kan ju städa och handla maten i morrn , köpa de sista julklapparna i morrn....kan man tycka....visst , det hinner jag ju....

Men.....sen ska jag ha mina två hulliganer ensamma hemma måndag och tisdag , vilket betyder att det kommer att se ut som sju svåra år.....och att jag måste förbereda lunch och mellis hemma till dom.....


puh......JULEFRID.....vart är du???

Är det någon som har lite att låna mig?


Ja , ja....på juldagen ska vi ju till min bror i Waxholm , så då får vi världens godaste julbord..!!

längtar.....


Av ulrika johansson - 16 december 2008 07:30

Receptet:      4 pers.

500g färdig risgrynsgröt

halv förp. saffran ( jag hade 2 hela!)

1 citrons skal

2 ägg

2,5 dl grädde

1skt sambal oelek

1 msk mjöl

200 g fetaost


Sätt ugnen på 200 grder , riv citronskal , blanda i en bunke:

gröt , saffran , citronskal , ägg , grädde , sambal och mjöl.

Blanda väl

Ssmöra en pajform  med låg kant. häll i gröt blandningen.smula över osten.

Sätt in i ugn 30 min.

Som tillval kan man ha tiger räkor ovanpå och strimlad grönkol.

Det hade dock inte jag!!!

Smaklig spis!

Av ulrika johansson - 16 december 2008 07:27

JAA....!! Vi klarade det! Måndagen gick bra....alla hann i tid och jag hade JÄTTE mycket på jobbet....vilket var kul!

Barnen börjar dock bli förkylda här hemma , så vi får se om vi alla ligger sjuka på julen.....vore just snyggt!

Nej , dags att ta tag i en ny dag på jobbet.....Härligt med julrusch!!!

Av ulrika johansson - 14 december 2008 18:57

Ohhhhh.....i morrn är det värsta dagen på hela veckan!!

Inte nog för att det är måndag i allmänhet , jag måste på morgonen se till att kottarna kommer iväg till skolan.......gå ut med hunden  och få ordning på mig själv.

MEN i morrn ska även Sara åka skridskor hela dagen....det betyder matsäck , skridskor , ombyte....bla , bla....

Och JAG ska då upp o steka korv , göra saft , bulla...packa....fyyyy.......jag vet att det blir en hysterisk morron......så.....snart är det natti , natti



Av ulrika johansson - 14 december 2008 15:05

Saffrans pannkakan med feta blev helt gudomlig! Det receptet kan jag rekomendera.

Och så var jag ut i skogen och letade lummen igår.....hittade det , men även hittade min svägerska KANTARELLER!!!!! coolt


här kommer en bild med lite dekorations lummen.

Av ulrika johansson - 14 december 2008 14:42

 Barnen hade i alla fall kul , det var guitarr hero , kortspel o Monsters inc , som gällde......vi satt och skulle alla prompt bli masserade av grann "tanten".........hmmm....mindre kul , kanske...jaja , en sån måste ju finnas på alla fester , var ubbes tappra kommentar!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards